En onsdag i november 2010

Jupps, det är just vad det är just idag. En onsdag i november 2010, närmare bestämt den 17.

Har försökt lägga upp en bild också på min nya korta frisyr men det går inte. Jag fick ny dator i förrgår och plötsligt så funkar inte bildöverföringsfunktionen som den gjort innan. Nu har vi Windows 7 i maskinerna och det ser inte lika ut som förut. För mig som inte är nåt datasnille så sket det sig direkt. Får be någon om hjälp. Hursomhelst så är ju håret som förut fast kortare, ja, ni ser det framför er va??

Idag tänkte jag vara smart. Jag ska nämligen åka till Toys R Us och köpa lite julklappar till barnens småkusiner. Vi gör så att kusinerna byter julklappar med varandra, inte vi vuxna utan bara barnen. Vet ungefär vad jag ska ha så då finns liksom ingen anledning att vänta tills det dels kanske tar slut och dels blir en massa, massa folk som ska köpa julklappar. Har alltså en 7-åring, en 5-åring, två 3-åringar och en 7 månaders att handla till. Brukar köpa skor, tofflor eller annat sånt som är lite kul att ha men som inte är nödvändigt och som kanske inte föräldrarna går och köper. I år har jag dock bestämt mig för att mest köpa leksaker. Nu har vi en gräns på 300,-/barn så det ska vara lika för alla vilket gör att det inte går att sväva ut alltförmycket och jag brukar hålla mig inom gränsen. Faktiskt. Det blir 7-åringen och den lilla som kanske inte får leksaker för där finns det andra önskemål. Får väl se vad som hamnat i påsen när jag åker hem ikväll.

Sonen ska äntligen klippa sig idag. Det har varit välbehövligt en längre tid nu. Fattar inte varför ungdomarna ska vara så långhåriga för. Han brukar ha ”backslick” ibland också, bara för att reta sin lilla mamma. Tycker inte det är fint. Aja, huvudsaken att han själv är nöjd!

Novemberkram!

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En onsdag i november 2010

  1. ulli skriver:

    hej. Ja det är inte klokt vad chefer får för sig. Jag har tagit test som inte visat ngt. Barnmorskan har sagt att det kan ta två veckor innan det visar ngt och det är två veckor imorgon. Ska ju tll mvc på måndag och då skall jag verkligen få veta. Kram

Kommentera

