Grå, trist, regning måndag

Känner jag måste ha riktigt knallrosa färg på det här inlägget. Behöver nåt som piggar upp denna regnruskiga gråa måndag. Nu har det regnat och regnat och regnat i flera dagar känns det som. Tror visserligen det skulle bli klart och lite kallare senare i veckan så jag håller tummarna för det.

Tack för alla kommentarer om håret. Jo, tack det blev helt ok. Den nya tjejen jobbar varannan vecka på Klippoteket i Stockholm och varannan vecka på den salongen i Järna där jag var. Hon verkar duktig och jättegullig. Hon fick jobba på ganska länge med att få ur mina gamla extensions som satt kvar. Fick ta lösningsmedel och sen försiktigt dra loss dom. Hon fick bort alla, skönt! Hon tyckte mina gamla ljusa slingor var dåligt färgade. Blekning som suttit i för kort tid så de blivit lite gulaktiga. Nu slingade hon hela håret dels med blekning och dels med färg så nu ser det naturligt blont ut. Hon kapade också en dryg dm på längden för det var så tunt, slitet och fult. Nu är jag nöjd. Ska försöka få till ett foto så kan jag visa sen.

Nu ska jag gå kassakurs, måste skynda…

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Grå, trist, regning måndag

  1. Bara hoppfull skriver:

    Jag hoppas på att få se håret live också innan jul!

    Igår testade jag Zumba live eller vad det hette (samma dvd som Flat Abs), och det var som ett riktigt zumbapass, skitkul! 50 minuter plus cool down. Plus att det här var med publik där alla inte var unga, smala och snygga 🙂

    Idag blir det tråkzumba på gymmet, men jag känner att jag verkligen vill göra nåt!

  2. Tootsie skriver:

    Väntar med spänning!
    Här har det varit en solskensdag som blev en putsa fönsterdag!

    En fin kväll önskas!
    KRam

  3. paulina skriver:

    Ja nog behövs det rosa idag. Skönt att gå till frissan. Jag har varit till frissan en gång i mitt liv, ha ha, men jag har en syster som klipper. Lite tur ska man väl ha.

  4. curlingmamman skriver:

    Bild tack..kram och fin kväll!

  5. Anna skriver:

    Härligt med rosa, blir glad! Idag har solen skinit… blå himmel! Det piggar upp. Låter snyggt med håret. Du får snart visa bild! Kram Anna

  6. Anna skriver:

    Rosa piggar upp! Låter snyggt med nya frisyren. Du får visa bild! KRAM Anna

  7. Anna skriver:

    haha såg inte att första kommentaren kom in! Går inte att ta bort här… ah, det gör inget! Kram3 / Anna

Kommentera

