Ny frisör

Härliga fredag är här igen och det är underbart skönt. Skulle nog inte överleva veckorna utan fredagar tror jag…

Ska till frissan idag. Det är så välbehövligt. Lite pirrigt eftersom jag ska prova en ny frissa idag. Går i vanliga fall hos en tjej som både fixar mina naglar och mitt hår. I måndags när jag skulle ringa för att boka upp lite tider så svarade hennes kollega att min frisör var sjuk och hon visste inte när hon skulle komma tillbaka. Om jag ville kunde hon fixa så det kom någon annan som fixade naglarna åt mig en lördag eller söndag. Vadå? Skulle min V vara borta länge? Hon visste inte. Ok, då fick jag lite panik eftersom håret måste tas om hand NU. Vet många som är supernöjda med den salongen där jag bokat nu istället. Grejen är den att jag haft extensions i håret sen i juni. Några lossnade ganska fort (har såna med vaxfäste) och efter ett tag bokade jag tid för att fylla på och sätta i fler slingor hår. Blev inte nöjd alls. Tror att de på min salong (det är inte min V som gör hårförlängning utan hennes kollega) inte gör så många hårförlängningar och det känns inte som de är så duktiga på det heller. Tycker vaxfästena varit alldeles för stora och sen satt hon slingor lite hipp som happ. Nej, efter andra omgången så ångrade jag mig som attan och ville bara bli av med slingorna. Nu har jag bara ett fåtal kvar och jag hoppas att jag får hjälp att få ur dom idag. Dessutom är håret slitet och inslingat så många gånger så det behövs en helrenovering. Kommer säkert behöva klippa massor… Håll tummarna för att det blir bra!

Halvårskalaset igår gick bra. Vi fick god mat och halva rosa tårtor så mätta och nöjda var vi när vi åkte hem!

Har en lugn helg utan nåt särskilt inplanerat, ja, förutom frisörbesöket idag då och fika hos svärfar på söndag. Det är ju Fars Dag. Ska försöka träna lite och kanske förbereda lite gardiner och fix som ska upp till första advent. Får se vad jag får lust med.

Önskar alla en underbar fredag och helg!  //  Kramar

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ny frisör

  1. Tootsie skriver:

    Det går säkert bra hos frissan……..
    Så du var ett Noicefan!
    Ha en fin fredag!
    Kram

  2. sammelsurium skriver:

    Jag ska ändra i min hjärna. Jag håller på. Tro mig jag drömmer redan om små ljusgula och råsa och andra vackra små plagg. Får kanske tänka på lite tuffa killkläder också. Hoppas få hem gravtesterna redan idag! Kram

  3. paulina skriver:

    Just det, fars dag ja… Få se om du blir nöjd med nya frissan =) Ha det så bra i helgen nu, jag låter mig ohämmat smittas av ditt lugn och din positivitet inför helgen, advent och allt.

  4. habibijessie skriver:

    Har oxå haft extensions men oh så de förstörde håret 😦 Hoppas att de som gör det på dig är duktigare…

    Du kommer säkert att bli assnygg. Bilder sen kanske? 🙂

    kram, Jessie

  5. Bara hoppfull skriver:

    OK, nu dog just min dröm om extensions..! Men hur blev det då – blev du nöjd?!? Extreme make-over eller bara lite piff?

  6. Sahra skriver:

    Blev du nöjd? Det kan ju omöjligt ha blivit illa. Allt klär ju en skönhet /S

  7. feliciasmamma skriver:

    Hoppas du blev nöjd med håret och helgen har varit kanon 🙂 Kram

Kommentera

