Green Gate

Jag gillar porslin i alla möjliga former. Brukar inte köpa nytt så ofta eftersom jag inte har tillräckligt med förvaringsutrymme. Vilket kanske är tur. Hursomhelst så kunde jag inte låta bli dessa små raringar från Green Gate. Tänkte skålarna med lite russin och mandel till glöggen. Lite pepparkakor på assietterna. Passar så bra nu när julen nalkas och så blir jag pigg och på bra humör bara av att titta på dessa. Vad säger ni? Fina?

       

Kannan, ja för att jag älskar kannor av alla de slag!

Hade tänkt att skriva ett inlägg om otrohet. Anade ju att nåt inte riktigt var som det skulle mellan ett par av våra vänner när de var på middag hos oss sist. Har nu fått veta både det ena och det andra och jag blir bara så uppgiven, ledsen och förbannad så jag fixar inte att skriva om det just nu men det kommer. Alla mina tankar är just nu hos kvinnan i detta (föredetta?) äktenskap.

Här är det kallt som tusan men solen skiner i alla fall. Sitter visserligen inomhus på jobbet men det är alltid mysigare att titta ut på en blå himmel och sol än en grå himmel och regn 🙂

Ha en underbar måndag ni som kan och ni andra, gör så gott det går!

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Green Gate

  1. bullmamman skriver:

    Om man inte orkar skriva om otrohet tycker jag absolut att lite prickigt porslin kan pigga upp. Jag gör ofta så själv: undviker svåra ämnen för nåt lättsamt. Jag är galen i glas. Men jag rymmer heller inga fler. När vi köpte större kyl och frys för några(!) år sedan tog vi bort ett vitrinskåp. Alla de glasen har legat i förrådet sedan dess. Saknar man dem inte har man nog för många…Här är det också kallt. Inte ens hunden vill vara ute. Jag satte ut henne i lina vid bron en stund för att hon skulle slippa frysa i hundgården. Men då åt den rackaren upp en vinbärsbuske. Grr.. Nämen, vad jag babblar. Märks det att jag är less på att leka rymdskepp och prata om Karlsson på taket med två småtroll 😉 Kram /N

  2. Sahra skriver:

    Älskar också Greengate, men har dock mest i melanin. Men jag ska köpa på mig lite nytt. Vad tråkigt med era vänner. Strongt ändå av dom att gå iväg tillsammans. Men de vill kanske hålla fasaden ett tag till. Finns det barn inblandade? De kanske går i terapi och försöker igen. Även om jag inte vet om jag tror att det alltid är det bästa. Konstigt det där lät. Kram iallafall. Vi hörs/S

  3. curlingmamman skriver:

    Galen i green gate,måste någ klicka hem skålen!Fy för otrohet!kram

  4. sammelsurium skriver:

    Oj! Ja angående otroheten…
    Ja prickigt kan va fint. Kram

  5. Bara hoppfull skriver:

    Grejer man blir glad av!!!!

Kommentera

