Jobb, jobb, jobb

Hualigen, varför har jag alltid så mycket att göra på jobbet? Var faktiskt hemma igår då jag vaknade med värsta huvudvärken och kände mig inte alls på topp. Eftersom jag nästan aldrig är hemma så tänkte jag ett tag vara hemma idag också men då blir ju högarna här på jobbet ännu större. Det är nämligen inte nån annan än jag som gör mitt jobb så jag får ju jobba ännu mer efteråt om jag är hemma nån dag. Då finns det liksom inte nån vits med att vara hemma. Tack och lov verkar jag ha ett bra imunförsvar för jag är väldigt sällan sjuk. Hade i alla fall en riktig slappardag igår. Skönt!

Middagen i fredags var kanonlyckad. Våra gäster prisade maten och hade en toppenkväll. Dock fanns där ett litet smolk i bägaren (tror jag). Det kändes som det ena paret inte har det så bra just nu. De är nämligen annars mycket fysiska med varandra. Sitter nära, håller om osv. Inte i fredags. Det och sen att hon sa några konstiga saker gör att jag känner mig orolig om dom. Har tagit risken att klampa på minerad mark för jag har skickat henne ett mail och frågat lite försiktigt. Håller såklart tummarna att jag har fel för jag vill inte att ännu ett par av våra vänner ska gå isär…

Bild på tunnbrödkorgarna (här innan dekorering av dill, löjrom och citron)

Dessa underbara rosor fick vi utav våra gäster:

Tycker det finns både för och nackdelar med att ha gäster en fredag. Mest fördelar har jag nog kommit på faktiskt. Dels får ju hemmet vara som det är. Ingen räknar med att man hunnit storstäda en fredag, inte om man jobbar i alla fall. Städa toaletterna och tänd en massa ljus bara så får det duga. Sen känns helgen mycket längre också. Har man gäster en lördag så tycker i alla fall jag att det tar hela dagen att förbereda och fixa. Planeringen är viktigare på en fredag. Enda nackdelen som jag ser det med fredagsgäster är kanske att man (jag) är ganska trött på fredagar. Nu kunde jag ändå hålla mig vaken och sen hade jag ju hela lördagen fri och då gjorde jag ingenting. Faktiskt ingenting.

I söndags var vi på kalas och firade en av barnens kusiner. Den här lilla sötnosen som fyllde 3 år:

Oops, var det inte jag som hade en massa jobb att göra…?? Bäst att ta fram piskan och sätta fart!

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jobb, jobb, jobb

  1. paulina skriver:

    Oj då, ja sådant smolk märker man av och det är oroande. Jäkla gott det såg ut i alla fall, tunnbrödskorgen. Håller med dig om fredagsbjudning. Att helgen känns längre. =)

  2. Bara hoppfull skriver:

    Mmmm, smarrigt ser det ut, skulle kunna äta upp hela korgen haha 🙂

    Hoppas det ordnar sig för dina vänner, hon uppskattar nog att du hör av dig, det är svårt annars att dra upp sånt själv, man vill liksom inte tynga sina vänner med jobbiga saker.

  3. Sahra skriver:

    Oj så proffsigt det ser ut. Ser supersmarrigt ut. Kram/S

Kommentera

