Acceptabelt på Tradera?

Måste kolla en sak med er. Vet inte om ni har någon erfarenhet av Tradera. Själv har jag både sålt och köpt några prylar. Inte massor men jag har väl gjort ett 20-tal affärer och alla har fungerat superbra. Det jag har sålt har jag fått in pengar snabbt på kontot och har jag köpt nåt så har jag fått mitt paket snabbt också. Nu köpte jag förra helgen, alltså inte denna som var utan den innan en zumba-dvd. Betalade in pengarna till kontot och säljaren borde haft dom förra måndagen (den 18 oktober). När jag ännu inte fått nåt paket så mailade jag säljaren i fredags. Hon ursäktade sig då med att de haft dödsfall i familjen/släkten och inte kommit i väg med mitt paket. Fine, det accepterar jag, saker kan hända. Hon skrev vidare att hon skulle lägga min dvd på postlådan i lördags men jag har fortfarande inte fått paketet. Är detta ok? Vad tycker ni? Tänkte jag väntar tills posten har kommit idag och har jag inte fått nåt paket idag heller så får jag väl maila henne igen. Vad skulle ni göra? Vill ju inte tro att jag blivit blåst än i alla fall.

Zumba idag med levande instruktör (inte via dvd då eftersom jag inte har nån ÄN). Missade förra onsdagen då jag var på Jill-konserten. Får skaka rumpa och tuttisar lite extra hårt idag!

Kryssningen var helt suverän. Vi åt och drack en hel massa gott och hade massor av mys. Så underbart att åka iväg ibland och bara umgås och prata och SE varandra. Rekommenderas varmt!

Nej, lite mera jobb innan det är lunchtime!

Tjing!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Acceptabelt på Tradera?

  1. dendansandemamman skriver:

    Jag gick med på Tradera förra veckan och har köpt barnkläder av en säljare och det funkade superbra. Hoppas nu inte att du blivit lurad men i sådana fall ska man väl anmäla det på något sätt och så får hon ”inte vara med” längre. Ge henne tills på fredag tycker jag. Kram och hoppas det ordnar sig.

  2. Tootsie skriver:

    Rent spontant så skulle jag vänta, för hon kan ju ha lagt den sent på lådan på lördagen, sen ingen tömning på söndag……….

    Härligt att ni hade en myspysig kryssning!
    Smaklig lunch!

  3. Bara hoppfull skriver:

    Nej, det är INTE acceptabelt. Jag har inte blivit lurad en enda gång av alla jag har handlat där. Så maila – eller ännu hellre ring – och kräv dvd-n NU!!!!

    Leeeeet’s ZUMBA!!

  4. ulli skriver:

    Skulle vänta till imorgon, sedan är det inte ok. Har funkat bra för mig med. Kram

  5. Usch, det där är en djungel…Själv handlar jag bara på storebror E-bay. Eller storasyster E-bay kanske jag ska säga eftersom det är en kvinna som grundat företaget.

  6. Sahra skriver:

    Du är i allra högsta grad läskunnig. Jag ändrade efter din kommentar så det inte skulle bli några fler missförstånd. Skulle inte acceptera att vänta så länge. Jag har bara ebay:at. och det har funkat bra. Kram/S

Kommentera

