Snodd lista

 

19 Okt

Hannas lista

Klädsel:
Vad har du på dig idag: svarta leggings från Indiska, svart linne från Indiska, Lila tunika med svarta broderier, Kaffe och en svart kavaj från HM
Vad använder du just nu för skor: Svarta skinnsneakers Puma, moccastövlar Esprit eller svarta stövletter från Scorett 
Favoritfärg på kläder: SVART! Lite blått och lite lila kanske…
 
Senaste person som
Sov i din säng: Jag och mannen
Du pratade med: Kollega
Du delade en drink med: Svägerskan i lördags på Ladies Night
Du gick på bio med: Så längesen så jag knappt kommer ihåg. Kan ha varit med dottern?
Du gick på stan med: Dottern
Skällde på dig: Vet faktiskt inte, är nog inte så många som skäller på mig!
 
Senaste:
Låt du hörde: Nåt på radion på väg till jobbet i morse. Kommer inte riktigt ihåg låten men den är veckans hitvarning på Rixfm
Film du såg: Är dålig på film men såg förra helgen nån på tv med dottern om en tjej som skulle åka till Scottland och gifta sig, Underbara bilder därifrån.
Mat du åt: Fläskkotletter, potatis och sås till middag igår.
Kram: dottern
Puss: Mannen som fick en godnattpuss när han la sig och jag gick upp, han jobbar natt
Fest: Kusinträff för några veckor sen
Känslan: Lite trött och seg, känner mig småförkyld idag.
Ilska: ?
Resa: I somras när vi var till Österlen. Utlandsresa: förra vintern till Thailand
Glädje: Varje dag över min underbara man och finaste barn!
Dröm: att jobba mindre, kanske starta nåt eget (går iofs inte ihop med det första), resa mer
Boken du läste:  Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert.
Personen du träffade: Kollegor.
Personen du pratade i telefon med: Svägerskan
Personen du fick sms av: Tandläkaren
Gången du åt en 7-eleven korv: Aldrig någonsin gjort det. 
Gången du var utomhus: På väg till jobbet i morse.
Gången du sov: Inatt.
Saken du köpte: En ny liten fin necessär
Om dig:
Namn: Pia Margareta
Ålder: Just fyllt 43
Längd: 1.68
Vikt: Vi kan säga som så att jag är alldeles för kort för min vikt!
Civilstatus: Gift och har två barn
Smeknamn: Finns inte så många smeknamn på Pia så nej, det har jag inga
Syskon: 2, storebror och lillasyster
Sysselsättning: Administratör
Bra egenskaper: Positiv, fokuserad (när det behövs), lättlärd
Dåliga egenskaper: Kan vara lite ”besservisser”, vill gärna ha rätt
Hårfärg: Typ råtta med lite ljusa slingor
Ögonfärg: Blå
Skostorlek: 40
Pust, kul med listor men det tar lite tid. Nu måste jag jobba, jobba, jobba.
Jag och dottern ska på Jill Johnson ikväll, mys!
Kram
Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.