Först kommer regn och sen kommer sol!

Imorse när jag gick till jobbet fick jag vända i dörren och hämta ett paraply för då regnade det nämligen och var kolsvart. Nu skiner solen och det är en jättefin höstdag. Lite blåsigt är det men det gör ju inte mig så mycket som sitter inne på jobbet… Har fått uppgift från tre olika källor att det snöar/har snöat i Norrland idag. Dels från vår egen Bullmamma, dels från en gammal klasskompis till mig som bor i Piteå och som skrivit det på FB och slutligen från en av våra entreprenörer som just nu är i Åre. Hualigen säger jag bara. Måtte det dröja innan det kommer hit.

Tusen TACK för alla gratulationer i samband med min födelsedag, eftersom ni inte kunde komma hem till mig på tårta så bjuder jag på lite fika här:

Hoppas ni tar för er för jag lovar att det var gott!

I lördags var dottern och jag ensamma hemma till middag. Mannen var på öl och whiskeymässan och sonen var på avslutning med fotbollen. Det finns en del maträtter som hon och jag tycker väldigt mycket om men de andra två i familjen inte är lika förtjusta i. En sån rätt är paj så det åt vi i lördags. Dottern svängde ihop en utsökt ost- och skinkpaj och med en smarrig sallad med bla päron och valnötter i så var det supergott! Äter ni vanlig typ grönsallad med tomat, gurka, paprika eller äter ni mer trendiga sallader? Har ni några bra tips på att piffa till salladen? Själv tycker jag det är jättegott att ha i just päron och valnötter eller vindruvor och stekt hallomi. Här är pajmiddagen klar att ätas:

Idag har jag träningsvärk ordentligt för första gången sen jag började på zumban. Antagligen sitter stegen rätt bra nu vilket gör att det går att ge järnet och sen körde hon på i 190 igår vår duktiga instruktör Jessica. Kul och jobbigt!

Just det måste bara berätta om min present jag fick av mannen. Hade önskat mig en ny köksfläkt då jag tycker den vi har är kass. Visserligen är den bara ett par år gammal men vi köpte en billig fläktkåpa och där är det nog lite så att man får vad man betalar för och i det här fallet hade det varit lönsammare att kosta på en dyrare fläkt på en gång. Hursomhelst fick jag ett val. Ville jag ha en fläkt eller en lyxgourmetkryssning med Cinderella?? Ha, vilket val va?! Såklart jag valde kryssningen. En ny fläkt kommer vi ju ändå behöva så småningom… Det gäller att vara smart!

Nu tillbaka till verkligheten och fakturering.

Puss och kram!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Först kommer regn och sen kommer sol!

  1. bullmamman skriver:

    Haha. Ja, det var smart. Underbart med kryssning. När jag växte upp gick det Finlandbåtar från Skellefteå, men det gör det tyvärr inte nu. Härligt fikabord. Jag blir lite avis på hjärtformen du använt till tigerkakan(?) Kram /N

  2. Bara hoppfull skriver:

    Å vad mysigt, det var hundra år sen jag var på kryssning. Det kan ju vara så kul!

  3. bullmamman skriver:

    Tack för tipset. Jag ska genast gå in och kolla. Och på så sätt slipper jag ju krysta fram en dikt som ska läsas HÖGT på nästa kursträff 😉 Ibland är bakning viktigare. Kram

  4. pastasson skriver:

    Härligt fikabord. Ja i söder snöar det då inte, vädret är helt fantastiskt å jag har hämtat en massa kraft idag. Kram Asta

  5. Nina skriver:

    Ser så gott ut!!
    Åh, Zumba låter så kul men min rygg pallar inte sånt just nu men framöver hoppas jag kunna gå på de passen oxå.
    Kram Nina

  6. ulli skriver:

    Så härligt att vakna till det bordet på sin födelsedag!
    På salladsfronten har jag inget nytt, gör som du… 🙂
    Jag vill också äta paj, men det är mest jag som vill… Får se när mamma och pappa kommer ned om vi inte kan ta och äta paj då… Kram

Kommentera

