Blogaward och We Will Rock You

 

 

Även jag har nu fått en sån där Blogaward. Tack söta mamma Bull för den! Det var några dagar sen men här har varit fullt upp så bloggandet har blivit lite lidande den senaste veckan. Ska försöka svara på den här och nu:

Tre saker som ligger närmast mitt hjärta:

Först och främst min familj, min man och mina bästaste barn och jag själv!

Sen kommer övrig familj. Mamma, pappa, syskon, svärföräldrar, syskonbarn, släkt och vänner.

En tredje sak som ligger mig väldigt nära är nog mitt hus. Kan kanske låta konstigt men det är min trygghet, min borg. Jag älskar att pyssla hemma och då blir huset även ett intresse.

En favoritbild? Jättesvårt då det finns så många men väljer en på mina barn när de var småskruttar:

Nu till nomineringen av fem andra bloggar. Jättesvårt då de flesta nog redan fått ett antal nomineringar och jag tycker om så många bloggar. Det får nog bara bli:

Bara Hoppfull

Vardag med Pi (Sahra)

Sammelsurium

Channal – Anna

Tror det får räcka så!

Fredag idag. Härligt! Jag och mannen ska på We Will Rock You. Rockmusikalen som bygger på Queens låtar. Ska bli spännande. Hoppas den är bra!

Annars blir det nog en lugn helg. Mannen ska ut i morgon också. Då är det ölmässa som hägrar. Eftersom jag inte gillar öl så stannar jag hellre hemma. Han får gå med sin bror och några jobbarkompisar istället. Själv ska jag nog ha en bakdag. Fyller år på tisdag så frysen behöver fyllas på lite. Har faktiskt bara bjudit in till lite fika den här gången. Orkar inte stå med mat. Vi är ganska många bara i närmaste familjen och då är det bara mannens föräldrar, syskon och syskonbarn som kommer eftersom min familj inte bor i närheten. Brukar nästan alltid ha mat men nej, den här gången får de nöja sig med fika!

Önskar nu alla en toppenhelg!

Kram!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Blogaward och We Will Rock You

  1. Tootsie skriver:

    Grattis!
    Härlig bild på kidsen!
    Å igen då en härlig helg! Kram

  2. Sahra skriver:

    Gulle dig. Tusen tack för bloggawarden. Och grattis till din egen. Jag är inte heller överdrivet förtjust i öl. En varm sommareftermiddag kanske. Eller till en pizza slice. Man blir så burpig tycker jag. Bättre då att baka. Jag ska prova Helenas recept på kladdkaka i helgen. Allså mammas mumsmums och mode. Ha en fin helg. Kram. Vi hörs/S

  3. habibijessie skriver:

    Vilken supergullig bild! Och va kul det säkert kommer att bli ikväll på konserten, vi får väl en recension sen??

    kram, Jessie

  4. feliciasmamma skriver:

    Har skickat min sambo på Öl och Whiskeymässa 🙂 Så jag har också tänkt baka i helgen, men först badhuset. Ha en fin lördag. Kram

  5. Anna skriver:

    Ohhhh så söta de är på bilden! Tack för en blogg-award! Blir jätteglad! KRAM Anna

Kommentera

