Kycklingpastarullar

Okej, jag lägger nu ut ett recept på pastarullar med kyckling. De är verkligen supersmarriga och passar som tex fredagsmat. Det är vad som kommer att serveras i mitt hus ikväll. Kanske måste lägga upp middagstips här lite oftare för tydligen är det bara tre stycken av mina läsare som lagar middag…?? I alla fall som hade några middagstips att dela med sig av. Det tackar jag för 🙂

PASTARULLAR MED KYCKLING
1. Strimla 4 kycklingfileér. Skala och hacka champinjoner eller och paprika. Fräs allt i lite matfett tills vätskan kokat in.
2. Tillsätt ½ tsk sambal oelek och 2 dl cr.fr , paprika och chili. Låt koka ihop 5 minuter. Smaka av med salt.
3. Rulla ut 300 g färska lasagneplattor och skär dem i ca 10 cm breda bitar. Lägg kycklingröra på och rulla ihop. Lägg dem med skarven neråt i en smord form. Häll på 2½ dl matlagningsgrädde och strö över ca 1 dl riven ost. Grädda i 200 grader ca 20 minuter.

Jag brukar hoppa över sambalen då jag tycker det blir lite för starkt men det är en smaksak. Brukar halvera körsbärstomater och strö uppepå innan osten. Servera med valfri grönsallad. Mums!

Hoppas detta kan falla er i smaken!

Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kycklingpastarullar

  1. ulli skriver:

    Jag brukar ha i sambalen och tycker det behövs, men som sagt smaken är olika! Däremot hoppar jag över svampen…
    Hade inte läst ditt rop på hjälp, annars lagar jag mat ju… Kommer inte på ngt just nu dock… Kram

  2. pastasson skriver:

    Jodå, tackar som frågar. Kärleken mellan mej å Bagge håller i sej. Vi hade en liten kris när han gick å gifte sej med den där unga blondinen med de stora tuttarna, men men… nu känns det kärleksfyllt igen. 🙂
    Receptet lät ju jättesmarrigt. Kram Asta

  3. paulina skriver:

    Det där lät gott. Jag har nog inte heller i sambal oelek för jag vill inte heller ha starkt. Pluto vill det däremot. Här blir det nog klyftpotatis i ugn med selleri, lök och vitlök och så kotletter och bearnaisesås. Och en rödvinssås så det smakar restaurang ;D

    Jag bruka hälla ut champinjoner, haricots verts, bacon och lökfräs och sparris i en stor ugnsform och lägga kotletterna uppepå. Kram kram.

  4. Bara hoppfull skriver:

    Åh det ska nog jag också göra ikväll, låter inte bara gott utan enkelt också 🙂

    Pasta med kyckling/ädelostsås funkar också alltid, och skink/ädelostfyllning. Allt med ädelost är gott, förresten!

  5. Bara hoppfull skriver:

    Det skulle vara LÖVBIFF med skink/ädelostfyllning…

  6. Nina skriver:

    Låter toppen gott!!! Kram Nina

  7. Anna skriver:

    MUMS! Det låter verkligen smarrigt! Det ska jag göra någon dag. tack för tipset! Kram Anna

Kommentera

