Fick just ett sms

Fick just ett sms från tandläkaren som påminner om tiden jag har där imorgon eftermiddag. Jag ska dra ut en tand och det är inte nåt jag ser fram emot! Har en tand som jag bitit sönder och som tidigare är lagad med amalgam. Den lagades provisoriskt när detta hände för mer än ett halvår sen… Lagningen gick också sönder och jag fick två val. Försöka att rotfylla tanden och bygga upp den igen, det kan gå men är ganska osäkert. Alternativ två var att dra ut den och sen sätta en brygga så småningom. Båda alternativen kostar en massa pengar och vaddå, göra alt 1 på försök som kanske inte ens lyckas och punga ut med en massa pengar och pinas i tandläkarstolen känns faktiskt inte aktuellt om det ändå kommer att sluta med att tanden måste dras ut. Känns liksom som det är likabra att dra den på en gång. Det ska jag alltså göra imorgon em. Tänk på mig då!!

Annars händer det inte så mycket. Bakade bullar igår kväll, typ…

Känns ganska trist just nu. Inget roligt inplanerat (förutom kusinträff, Ladies Night, We will rock you-musikalen och en konstert med Jill Johnson) Jaja, men liksom det är bokat sen så länge tillbaka så det gills nästan inte 🙂

Tack för synpunkterna om konfirmationen. Det blir smörgåstårta och sen en massa gott fikabröd. Jag kommer att göra smörgåstårtorna själv då jag är lite kräsen vad gäller just smörgåstårta. Gillar inte när man kör ihop all fyllning så det blir som en mousse, det måste finnas lite tuggmotstånd. Gör en med tonfisk och räkor som är den godaste smörgåstårtan enligt mig!

Ser ni förresten på Fångarna på Fortet? Skrattade gott igår åt både Anna Book och Pernilla W. Har inget emot någon av dom men Pernilla var så skitdålig och klantig och Anna ojade sig över barnen hela tiden. Gör hon nåt annat än gråter i tv och tidningar? Hon får skärpa sig så hon inte blir en ny Kicki D.  Pernilla har förresten varit med 3 gånger på fortet och inte tagit en enda nyckel!

Så, nu är nog ”kafferasten” slut och jag ska fortsätta i mina pappershögar!

Bjuder på en gammal favoritbild på mina barn för ett antal år sen.

Ha en skön fortsättning på dagen!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fick just ett sms

  1. Sahra skriver:

    Låter bra. Med bjudningen alltså. Du är så duktig. Är inte ett dugg avis på dig inför morgondagen. Kram/S

  2. paulina skriver:

    Inge kul att dra ut en tand. Jag tillhör ju de som tycker att det är roligt att gå till tandläkaren oavsett vad jag ska göra. Somnar nästan i stolen. Lät väl bra med smörgåstårta och en massa gott fikabröd. Och ja Anna Book… ”fick ingen mat osv osv och Pernilla, ja jag säger ingenting jag. Kanske bäst så. Vilken härlig bild. =)

Kommentera

