Vardag

Nu är det vardag igen, eller vardag ”light” kanske jag ska kalla denna och nästa vecka. Barnen har nämligen fortfarande sommarlov och de är lite här och lite där så det känns inte riktigt som det är vardag med stort V riktigt än.

Dottern är denna veckan på Gotland på konfirmationsläger, så härligt för henne. Förra veckan var hon också bortrest ett par dagar. Då var hon i Norrköping hos sin gamla bästis som hon fortfarande träffar några gånger per år fast det nu är många år sen de flyttade.

Sonen är sover hemma ibland och hos flickvännen ibland. Ibland är han ensam hemma men för det mesta är flickvännen med. Det blir liksom ingen ordning 🙂 Nu gör det ingenting, hon är så välkommen, det är bara bra att veta hur många man är till middagsbordet. Nästa vecka som är den sista på det här sommarlovet åker sonen bort några dagar. Han ska till Bollnäs till sysslingarna. Dottern kom efter ett tags grubblande fram till att hon ville vara hemma då. Visst vill hon också åka men kände hon behövde landa lite hemma innan skolan börjar igen.

Härligt sommarlov de haft mina underbara barn. Så kul att kunna ge dem små resor och upplevelser som de kan ta fram och minnas när hösten och vintern kommer och plugget ”suger”.

Just ätit lunch. Idag blev det ugnsbakad lax med mangosallad (matlåda sen gårdagens middag) Det var supersmarrigt!

Idag har jag satt håret i en liten käck sidofläta. Blir så trött på att alltid se likadan ut. Skulle kunna tänka mig ett gäng olika fina peruker för att byta stil och frisyr lite då och då. Har också kommit på att jag alltid tokler på alla kort. Här är alltså ett på min fläta och med en mun som är stängd:

Storstädade vardagsrummet en av de sista dagarna på semester. Då jag har vitt som bas där är det ganska lätt att med små medel förändra. Har nu under våren och sommaren haft lila som accentfärg där men nu var jag trött på det så det blev mestadels vitt även på gardiner och dukar och kuddar nu. Har små inslag av marinblått för det känns lugnt och fint nu till hösten. Denna lilla plantering gjorde jag och satte på bordet när allt var städat och klart.

Slut på lunchen, dags att jobba igen.

Ta hand om er!!  //  Kram

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vardag

  1. pastasson skriver:

    Så fin du är! Ja visst känns det bra, när man försett ungarna med fina sommarminnen att ha med sej in i höstmörkret. Mor Asta har redan börjat snegla mot nästa sommar… å Rhodos tror jag 🙂 Kram

  2. paulina skriver:

    Inte gör det nå’t att du tokler. Det gör mig glad =) Jättefint i vardagsrummet. Lyssna på sommar på nätet, då kan man göra det när det finns tid. Ha så fint.

  3. Bondefrun skriver:

    Här känns det som höst nu också. Men skolorna börjar nästa tisdag….jag har också öppnat en ny blogg, på Blogspot. Adressen kommer; http://pampulas.blogspot.com/ Har kvar ameliabloggen till denna månads slut….
    Kram

  4. fialia skriver:

    Trevligt med folk som ser glada ut, fint rum.
    ha de Fia

  5. HabibtyNina skriver:

    Vad söt du är! Jag har oxå haft vardag light..ganska skönt att starta upp i lugn och ro! Vitt som bas är bra får då man man ändra småsaker och ändå få det att se ut som att man fixat mycket. Ha en fin helg! Kram Nina

  6. Anna skriver:

    Så fin du är i fläta! Snyggt hemma också, vitt är altid stilrent o fräscht! Me like! Ha en underbar helg! / Anna

Kommentera

