Vill ha semester nuuuuu!!

Jaha, då sitter jag här igen i mitt lufkonditionerade rum på jobbet efter en helt underbar helg på Öland!

Jobbar ju denna vecka också innan det äntligen är dags för tre veckors semester. Ska bli så himla skönt.

Tjuvstartade ju lite nu i helgen med lite bonussemester. Var ledig i fredags så i torsdags efter jobbet drog vi iväg till Öland och våra goda vänner som tillbringar sin semester där. Har haft 3 kanondagar. Vi har solat och badat, cyklat i skogen till en underbar och annorlunda restaurang som heter Kackelstugan. Helt suverän. Staffan Hellstrand var där och uppträdde men vi var bara där och åt men vi hörde musiken när vi satt vid långbordet utanför. Urmysigt! Vi har haft 5-kamp. Vi har druckit vin och Sex on the Beach 🙂 Vi har jagat mygg och suttit ute jättelänge på natten. Vi har pratat, skrattat, umgåtts och allt har varit världsklass! Tror jag har laddat så jag orkar jobba denna sista vecka före semestern!

Idag är det tryckande värme här men inte så soligt vilket egot i mig tycker är bra för då är inte resten av familjen ute och solar och badar utan mig. Mannen har nämligen börjat sin semester nu… De kanske är hemma och tvättar och städar och bakar och pysslar istället! Nej, det tror inte jag heller. Däremot kanske mannen har tvättat bilen och pysslat lite ute och det är också bra!

Nu är det mindre än två veckor kvar tills min lillasyster gifter sig och jag har inte en endaste aning om vad jag ska ha på mig än. Får nog trotsa värmen och ge mig ut på shopping, inte idag men antagligen i morgon efter jobbet. Hoppas bara jag hittar nån klänning så inte allt är utsålt på rea nu… Håll tummarna!

Dags för ett sista ryck innan det är hemgång och sen bara 4 arbetsdagar kvar!!

Hade varit väldigt gott just nu!

 Hoppas ni får en toppen em/kväll!!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vill ha semester nuuuuu!!

  1. fialia skriver:

    Vad härligt för dig att snart ha semester, jag ska ha vintersemester i stället. Men jag ska inte klaga är sååå nöjd med mitt schema denna perioden.
    ha de Fia

  2. bullmamman skriver:

    Men vilken uuuuuunderbar helg 🙂 Och kanske, kanske kan det vara dags att försöka hitta en klänning…..I värsta fall får du väl hyra en kostym/smoking 😉 Kram, kram /N

  3. Bara hoppfull skriver:

    Låter som om du haft en riktigt härlig helg, det är du värd! Och på torsdag smäller det 🙂

  4. Tootsie skriver:

    Härligt, det blev liksom lite nedtrappning inför den kommande semstern! Här är hett hett och hett…..svalkar med en öl för det är då ingen ide att knalla upp för trappen för där är det hetare……….Ha en bra tisdag! Kramar Helen

Kommentera

