Skor, fästkuddar och hår

Köpte ett par Ilse Jacobsen skor för ett par somrar sen. Tycker jättemycket om dom men de går inte att använda! De har en slingback med en liten resår. De åker bara ner! Sydde ändå ihop resåren för att göra slingbacken tightare men det funkar ändå inte. Det går att gå ett par steg och sen åker slingbacken ner och det går inte att gå i skorna. Synd då jag som sagt tycker om skorna. Idag fick jag en snilleblixt. Hade kvar skorna här på jobbet sen jag gjorde ett försök för ett tag sen att använda skorna… Tänkte att det är väl själva f**n om de bara ska stå som prydnad. Hittade ett paket fästkuddar och satt fast en i slingbacken på varje sko och voila! Nu åker de inte ner och jag kan använda mina skor igen. Är jag inte smart så säg… (får väl sätta ny fästkudde lite då och då men det kan jag leva med :))

Skrev för nån vecka sen att jag skulle till frisören och göra nåt kul. Det jag gjorde var en liten hårförlängning/fyllning.

Gjorde inte så jättemycket, alltså inte en helförlängning utan håret blev tjockare och sen ca 1 dm längre. Kul att testa på nåt nytt. Min svärmor trodde bara det var artister och kändisar som gjorde en sån sak. Också jag då… 

Ni ser kanske inte nån större skillnad men här är jag med liiite mer hår:

Idag ska jag följa min ”lilla” son (snart 17) till frisören. Han ska gå till samma som jag var hos sist och hon är ny på hår för oss (hon gör mina naglar också) så då ville han ha mamsen med sig. Såklart följer jag med!

Jobb en timme till och sen säger jag som Moroten ”Poff”

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skor, fästkuddar och hår

  1. highlandersrader skriver:

    Snygga skor:-) vad bra att man kunde fixa dem så!! ha det!

Kommentera

